معرفی خودروی انگلیسی بی نظیر رنجرور ۲۰۲۲ + فیلم

سایت تخصصی تعمیرات خودرو و معرفی خودرو های دیزل

معرفی خودروی انگلیسی بی نظیر رنجرور ۲۰۲۲ + فیلم

۱۰۱ بازديد


در ایران رنجرور آن چنان شناخته شده نیست و دلیل آن هم محدودیت های بازار کشور ماست، اما نباید فراموش کنیم که اگر به دنبال خرید شاسی بلندی واقعی و با قابلیت های خوب آفرودی هستید و می خواهید در عین حال رانندگی راحتی را در اوج لوکس بودن داشته باشید باید سراغ رنجرور بروید. در عین حال که در این کلاس خودروهایی نظیر لکسوس LX و کادیلاک اسکالید و G کلاس مرسدس بنز هستند، اما اهل فن همیشه می دانند که لندرور رنجرور چیز دیگری است و سطحی متفاوت از دیگر رقبا را ارائه می دهد. هفته گذشته بود که پیش نمایشی از نسل جدید رنجرور منتشر شد و حالا رنجرور ۲۰۲۲ این جاست و ما می توانیم این خودرو را به صورت کامل بررسی کنیم.

طراحی رنجرور ۲۰۲۲

سبک طراحی رنجرور در نسل پنجم تغییر نکرده است و همان المان هایی را در این خودرو می بینیم که در نسل قبل دیده می شد که البته در جزییات با هم تفاوت هایی دارند. در این خودرو همانند نسل قبل سقف شیب دار را می بینیم و همچنان فاصله چرخ با عقب و جلوی خودرو کم است، اما با وجود این که سبک همان سبک است، تغییرات در نسل جدید کاملاً قابل تشخیص هستند. در واقع، رنجرور ۲۰۲۲ نسبت به نسل قبل طراحی مینیمال تری دارد. بیش ترین تغییر طراحی در عقب اتفاق افتاده است که چراغ ها کاملاً بازطراحی شده اند و به صورت عمودی در زمینه مشکی رنگ قرار گرفته است و خطی مشکی دو چراغ را به هم متصل می کند که روی آن نام رنجرور نقش بسته است.

البته طراحی جلو در رنجرور ۲۰۲۲ بی تغییر نمانده است و جزییات به کلی تغییر کرده اند. خطوط طراحی برجستگی متفاوتی در مدل جدید دارند و طراحی چراغ ها هم تغییر داشته است. نسل پنجم رنجرور در دو نسخه استاندارد (SWB) و لانگ (LWB) عرضه می شود که تفاوت در این نسخه ها فاصله محوری است. در نسخه لانگ برای اولین بار ردیف سوم اضافه شده است تا فضای قرارگیری ۷ سرنشین را در این شاسی بلند لوکس داشته باشیم.


کابین رنجرور ۲۰۲۲

همان طور که از رنجرور انتظار می رود در این خودرو بالاترین سطح تکنولوژی و امکانات دیده می شود. در قسمت جلوآمپر صفحه نمایش جدید ۱۳٫۷ اینچی را داریم و صفحه نمایش دیگری با اندازه ۱۳٫۱ اینچ در وسط سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. سرنشینان عقب هم دو صفحه نمایش ۱۱٫۴ اینچی را پشت صندلی های جلو خواهند داشت و در تریم Executive Class صفحه نمایش لمسی دیگری در وسط و بین دو صندلی روی زیر آرنجی قرار می گیرد که تنظیمات مربوط به صندلی و سیستم اطلاعات و سرگرمی از طریق آن صورت می گیرد.

علاوه بر این، در رنجرور ۲۰۲۲ سیستم صوتی حرفه ای Meridian Signature با ۳۵ اسپیکر را (در تریم اتوبایوگرافی) داریم و سیستم دیگری با حذف صداهای مزاحم، کابین بی صداتری را در این خودرو رقم می زند. قسمت جالب در مورد سیستم صوتی ذکرشده قرارگیری اسپیکرهای ۲۰ واتی در پشتی سر چهار صندلی اصلی خودروست تا چیزی شبیه به استفاده از یک هدفون قوی و باکیفیت را در داخل این خودرو تجربه کنید. در رنجرور جدید مجهز به آخرین ورژن از سیستم های اطلاعات و سرگرمی موسوم به Pivi Pro است که قابلیت اتصال بی‌سیم به اپل کارپلی و اندروید اتو را دارد و با آمازون الکسا سازگار است.

در مدل های فول نسخه لانگ رنجرور ۲۰۲۲ صندلی هایی با ۲۴ حالت ماساژ را داریم و برای صندلی ها میز هم طراحی شده که از کنسول میانی بلند شده است و جلوی سرنشین قرار می گیرد و به طور واضحی ما را یاد رولزرویس کالینان می اندازد. در رنجرور جدید علاوه بر امکانات ذکرشده سیستم های ایمنی خوبی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم هشدار تصادف از جلو، رادار رانندگی بین خطوط، سنسور نقطه کور و… را داریم که به صورت استاندارد در تمام تریم ها دیده می شوند. در واقع، هر آن چه از یک خودروی لوکس بخواهید در این خودرو دیده می شود.

مشخصات فنی رنجرور ۲۰۲۲

نسل جدید رنجرور بر مبنای پلتفرم جدید و متفاوت موسوم به MLA-Flex ساخته شده است و کمپانی لندرور ادعا می کند که این پلتفرم نه تنها کیفیت رانندگی را ارتقا می دهد، بلکه این خودرو با لطف پلتفرم جدید تبدیل به یکی از بی صداترین خودروهای جهان می شود. در تمام تریم های رنجرور ۲۰۲۲ قابلیت تمام چرخ محرک به صورت استاندارد دیده می شود و سیستم کنترل شاسی براساس نوع رانندگی حالت شاسی را تغییر می دهد تا شاسی در هر حالت براساس نوع جاده و رانندگی تنظیم شود. سیستم تعلیق بادی کاملاً مستقل و بادی نرمی را برای این خودرو به ارمغان می آورد. در کنار موارد ذکرشده سیستم انتقال قدرت با توزیع مناسب گشتاور کشش مناسب را برای رنجرور ۲۰۲۲ رقم می زند تا در جاده و مسیرهای ناهموار قدرت خوبی را از این شاسی بلند لوکس ببینیم.

این اولین بار است که رنجرور به سیستم کنترل واژگونی برقی مجهز می شود که این سیستم بسیار سریع تر از نمونه های هیدرولیک عمل کرده است و حرکت های خودرو را به صورت بسیار دقیقی کنترل می کند تا خودرو پایداری بی نظیری داشته باشد. رنجرور ۲۰۲۲ در نسخه پایه مجهز به پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ ۶ سیلندر خطی است که این موتور در سیستم هیبرید قرار گرفته و توان تولید نهایت قدرت ۳۹۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر را دارد، اما در نسخه قوی تر پیشرانه ۴٫۴ لیتری تویین توربوشارژ V8 را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۵۲۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر را دارد. با این پیشرانه قدرتمند، رنجرور جدید تنها در ۴٫۴ ثانیه شتابگیری می کند که برای یک SUV عددی فوق العاده است.

قرار است در سال ۲۰۲۳ نمونه پلاگین هیبرید از رنجرور جدید معرفی شود که به طور خاص، برای فروش در بازار اروپا در نظر گرفته شده است. براساس گزارش های منتشرشده نسخه پلاگین هیبرید از رنجرور جدید به پک باتری ۳۸٫۲ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی مجهز می شود که باتری الکتریکی اسب بخاری را تغذیه می کند. قدرت ترکیبی در نسخه پلاگین هیبرید به ۴۳۴ اسب بخار می رسد و با حالت الکتریکی این خودرو می توان مسافت نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر را پیمود.

نکته جالب تر این که قرار است براساس همین پلتفرم و همین مدل در سال ۲۰۲۴ نسخه تمام الکتریکی از رنجرور به بازار عرضه شود که البته اطلاعاتی از قدرت این نسخه منتشر نشده است، اما احتمالاً با نسخه ای قوی تر از پلاگین هیبرید طرف خواهیم بود که برای مقابله با G کلاس برقی یا EQG می آید. رنجرور ۲۰۲۲ براساس تریم قیمتی بین ۱۰۴ تا ۱۶۳ هزار دلار دارد و عرضه این محصول در بهار ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

رنجرور ۲۰۲۲ در نسخه پایه چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

رنجرور ۲۰۲۲ در نسخه پایه مجهز به پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ ۶ سیلندر خطی است که این موتور در سیستم هیبرید قرار گرفته است و توان تولید نهایت قدرت ۳۹۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر را دارد.

در نسخه قوی تر در رنجرور ۲۰۲۲ چه پیشرانه و مشخصاتی دیده می شود؟

در نسخه قوی تر پیشرانه ۴٫۴ لیتری تویین توربوشارژ V8 را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۵۲۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر را دارد. با این پیشرانه قدرتمند رنجرور جدید تنها در ۴٫۴ ثانیه شتابگیری می کند که برای یک SUV عددی فوق العاده است.

مهم ترین تغییر فنی در نسل جدید رنجرور چیست؟

مهم ترین تغییر فنی، که با معرفی نسل جدید رنجرور به آن اشاره شد، این است که در سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ نسخه های پلاگین هیبرید و تمام برقی از رنجرور به بازار خواهد آمد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.