آشنایی با شورولت آمریکایی کامارو ۲۰۲۱

سایت تخصصی تعمیرات خودرو و معرفی خودرو های دیزل

آشنایی با شورولت آمریکایی کامارو ۲۰۲۱

۱۲۶ بازديد


برای اکثر ماشین بازها چیزی جذاب‌تر از صدای گوش نواز اگزوز و حس و حال خاص رانندگی با یک خودروی اسپرت در جاده‌های پرپیچ و خم وجود ندارد. خودروهای ارزان قیمت بسیار اندکی هستند که می‌توانند چنین چیزی را در اختیار شما بگذارند و بدون شک، شورولت کامارو یکی از آن‌هاست. شرکت این خودرو را به عنوان صرفاً مدلی با صدای اگزوز جذاب و سرعت بالا طراحی نکرده است، ولی با این حال، کامارو هر دوی این موارد را به بهترین نحو ارائه می‌کند. خودروی عضلانی دو در شورولت در مدل‌های کوپه و کانورتیبل در بازار وجود دارد و علاوه بر تجهیزات استاندارد متنوع، آن را با آپشن های بسیاری نیز می‌توان سفارشی سازی کرد. در حالی که کامارو ZL1 با 650 اسب بخار قدرت قوی‌ترین مدل کامارو 2021 است، ولی تمامی نسخه‌های این خودرو، از مدل پایه مجهز به موتور 4 سیلندر تا مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های شش و هشت سیلندر خورجینی را می‌توان با سفارش پکیج 1LE به خودرویی ویژه پیست تبدیل کرد. البته در طراحی کابین این خودرو برخی ایرادها را شاید بتوان پیدا کرد، ولی شورولت کامارو 2021 در جاده تجربه رانندگی شگفت انگیزی در اختیار شما قرار خواهد داد.

چه تغییراتی در مدل 2021 داشته است؟

شرکت شورولت، خودروی کامارو مدل 2021 را با برخی رنگ بدنه‌های متفاوت، تجهیزات جدید و افزایش تنوع گیربکس به روزرسانی کرده است. در شرایطی که دو رنگ بدنه سبز متالیک رالی و قرمز Tintcoat دیگر روی این خودرو عرضه نشده‌اند، ولی شاهد عرضه رنگ بدنه جدید آلبالویی Tintcoat هستیم. تمامی مدل‌های کامارو اکنون از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کنند و بدین ترتیب، راننده می‌توانند گوشی تلفن همراه خود را بدون نیاز به سیم به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو متصل کند. پکیج 1LE را نیز می‌توانید همراه با گیربکس 10 دنده روی مدل‌های SS مجهز به موتور هشت سیلندر خورجینی سفارش بدهید. قبلاً، به جز مدل ZL1 1LE، این پکیج فقط همراه با گیربکس شش دنده دستی قابل سفارش بود.
جزئیات قیمت و مشاوره خرید
کامارو LS: قیمت پایه 26 هزار دلار
کامارو LT: قیمت پایه 27 هزار دلار
کامارو LT1: قیمت پایه 35 هزار دلار
کامارو SS: قیمت پایه 38 هزار دلار
از نظر ما، هر یک از این مدل‌ها را که انتخاب کردید، برای داشتن بهترین تجربه سواری، حتماً پکیج پرفورمنس مسابقه‌ای 1LE را نیز روی آن سفارش دهید. این پکیج برخی موارد طراحی ظاهری مانند رینگ‌های 20 اینچی مشکی و تزئینات مشکی را در کنار تریم جیر کابین و صندلی‌های اسپرت ریکارو (فقط در مدل SS) به خودرو اضافه می‌کند. البته، مهم‌ترین تغییرات این پکیج از نظر فنی روی خودرو اتفاق می افتد. پکیج 1LE شامل یک سیستم اگزوز دو حالته، قطعات خنک کننده موتور تقویت شده، ترمزهای قوی‌تر، دیفرانسیل لغزش محدود و تیونینگ ویژه سیستم تعلیق است. در حالی که سفارش این پکیج با پیشرانه‌های 4 سیلندر و شش سیلندر خورجینی نیز امکان پذیر است، ولی ما ترجیح می‌دهیم آن را روی تریم 1SS که به موتور قدرتمند هشت سیلندر خورجینی مجهز شده سفارش بدهیم. اکثر ماشین بازها این پکیج را در کنار پیشرانه مذکور و البته گیربکس استاندارد دنده دستی سفارش می‌دهند.


موتور، گیربکس و پرفورمنس

این خودرو با موتور پایه 4 سیلندر 275 اسب بخاری اصلاً کند نیست و با گیربکس دنده دستی قطعاً شما را از نظر شتاب و سرعت متعجب خواهد کرد. البته این پیشرانه برخی ایرادها از جمله زمان پاسخ گویی دریچه گاز ناهماهنگ و صدای نه چندان جذاب نیز داشته و کمی خودرو را کسل کننده کرده است. از سوی دیگر، سفارش موتور شش سیلندر خورجینی 335 اسب بخاری کاراکتر خودرو را کاملاً عوض می‌کند. این پیشرانه شش سیلندر صدای فوق العاده جذاب خاص خود را دارد. دو مدل کامارو LT1 و SS به موتور بلوک کوچک افسانه‌ای هشت سیلندر خورجینی شورولت با 455 اسب بخار قدرت و 616 نیوتن متر گشتاور مجهز هستند.
گشتاور بسیار خوب آن که در دور موتور پایین در اختیار راننده قرار می‌گیرد، توزیع قدرت خطی و شتاب گیری فوق العاده سریعی که دارد را سیستم اگزوز دو حالته بسیار تقویت کرده و شورولت کاماروی شما را به یک هیولای به تمام معنا تبدیل می‌کند. خودرو به صورت استاندارد به گیربکس شش دنده دستی مجهز است. (خودروهایی که به پکیج 1LE مجهز نیستند به صورت استاندارد از این گیربکس دستی بهره می‌برند.) در مدل‌های مجهز به موتور 4 سیلندر آپشن گیربکس هشت دنده دستی ارائه شده و برای موتورهای هشت و شش سیلندر خورجینی، می‌توانید گیربکس ده دنده اتومات را به عنوان آپشن سفارش بدهید. شاسی قدرتمند و کم نظیر کامارو به قدری خوب است که در میان بسیاری از خودروهای عضلانی بازار امروز این خودرو بتواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
به لطف ساختار قدرتمند شاسی، حس و حال رانندگی با کامارو بسیار جذاب بوده و هندلینگ دقیقی در اختیار شما خواهد بود. سواری بسیار متعادل خودرو به قدری سفت است که در جاده‌های پرپیچ و خم با اطمینان از پیچ‌ها عبور کنید و به اندازه‌ای نرم می‌باشد که در جاده‌های پر دست انداز اذیت نشوید. با پکیج 1LE، شورولت کامارو در کلاس خودرو قادر به رقابت با خودروهای بسیار گران قیمت‌تر از خود می‌باشد. شورولت کامارو مدل 2021 مجهز به پکیج 1LE در پیست عملکرد بسیار خوبی داشته و در جاده، تمامی نیازهای شما را با سواری راحت خود پاسخ خواهد داد. سیستم فرمان برقی خودرو بسیار نرم بوده و دقت بالایی دارد. این خودرو پرفورمنس فوق العاده خود را با ترمزهایی بسیار عالی تکمیل می‌کند. پدال ترمز زیر پای شما هر لحظه آماده است تا در صورت نیاز در کوتاه‌ترین زمان ممکن این هیولای آمریکایی را متوقف کند. مدل‌های 1LE به ترمزهای قوی‌تر برمبو مجهز هستند.

مصرف سوخت

هنوز سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا و شورولت آمار و ارقام مصرف سوخت کامارو مدل 2021 را اعلام نکرده‌اند، ولی بدون شک مدل مجهز به موتور چهار سیلندر همچنان بهترین مصرف سوخت شهر و اتوبان را در خانواده کامارو به خود اختصاص خواهد داد. در حالی که موتورهای شش و هشت سیلندر خورجینی خیلی کم مصرف نیستند، ولی در تست جاده‌ای ما عملکرد خوبی از خود نشان دادند. ما شورولت کامارو را با هر یک از سه موتور مذکور با گیربکس دستی تست کردیم و در همه مدل‌ها، مصرف سوخت خودرو کاملاً مطابق با استانداردهای ملی آمریکا بود.

کابین، راحتی سواری و فضای بار

طراحی کابین کامارو در مقایسه با نسل قبلی خود با مواد اولیه بهتر و ظاهری مدرن‌تر بهبود یافته است. صندلی‌های جلو بسیار راحت و ترکیب طراحی ساده کابین از جمله موارد مثبت آن هستند، ولی از سوی دیگر صندلی‌های کوچک عقب و میدان دید نه چندان خوب راننده را می‌توان از مهم‌ترین نکات منفی به حساب آورد. آپشن صفحه نمایش هدآپ نیز که در دوج چلنجر یا فورد موستانگ خبری از آن نیست می‌تواند برگ برنده شورولت کامارو محسوب شود. خریدار در صورت تمایل می‌تواند نورپردازی محیطی را نیز برای کاماروی خود سفارش دهد. شورولت کامارو در پیست عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود دارد و سواری آن بسیار جذاب است، ولی صندلی‌های عقب به قدری کوچک هستند که یک فرد بالغ به سختی می‌تواند روی آن‌ها بنشیند. کامارو همچنین از نظر فضای بار حرفی برای گفتن در برابر رقبای خود ندارد. فضای بار این خودرو در مقایسه با رقبا کم‌تر بوده و به طور کلی، نباید خیلی روی صندوق عقب آن حساب باز کنید.

سیستم اطلاعات سرگرمی و سیستم‌های ارتباطی

تمام مدل‌های کامارو به یک صفحه نمایش با رابط کاربری با آخرین نسخه نرم افزایش Infotainment 3 شورولت مجهز هستند. در حالی که صفحه نمایش 8 اینچی لمسی کاملاً شما را راضی خواهد کرد، ولی قاب پلاستیکی دور آن ظاهری ارزان قیمت به خودرو بخشیده است. روی هم رفته، کار کردن با سیستم اطلاعات سرگرمی راحت بوده و منوها به خوبی سازماندهی شده‌اند. سیستم شورولت هر آن چه بخواهید از کنترل ساده، منوها جذاب، هات اسپات وای فای، اپل کارپلی و اندروید اتو را دارد.

ایمنی و سیستم‌های کمکی رانندگی

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا NHTSA هنوز این خودرو را تست نکرده، ولی کامارو 2020 که از نظر فنی شباهت زیادی به این خودرو دارد موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از این موسسه شده بود. از سوی دیگر موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه ها IIHS نیز این خودرو را هنوز آزمایش نکرده؛ ولی باید اشاره کنیم که کامارو 2020 موفق به کسب بالاترین نمره ایمنی این موسسه نشده بود. گرچه شورولت کامارو در مقایسه با رقبای مستقیم خود سیستم‌های کمکی رانندگی کم‌تری دارد، ولی در این بخش خودرو خیلی‌ها را راضی خواهد کرد. از مهم‌ترین تجهیزات کمکی رانندگی خودرو می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • رادار نقطه کور با هشدار ترافیک عقب
  • سیستم کمکی هشدار تصادف شاخ به شاخ
  • سنسور پارک عقب

گارانتی و سرویس‌های دوره‌ای

شورولت یک گارانتی محدود خودرو و گارانتی پیشرانه برای کامارو 2021 ارائه کرده که بدون شک قابل رقابت با فورد و دوج خواهد بود. اولین بازدید دوره‌ای خودرو نیز به صورت رایگان به مشتریان قرار است ارائه شود.
این گارانتی محدود سه ساله یا 58 هزار کیلومتر می‌باشد.
از سوی دیگر گارانتی پیشرانه 5 ساله یا 97 هزار کیلومتر است.

مزایای شورولت کامارو 2021

صدای جذاب موتورهای شش و هشت سیلندر خورجینی، عملکرد فنی بسیار خوب، پکیج پرفورمنس باارزش 1LE

معایب شورولت کامارو 2021

صندلی‌های عقب تقریباً بلا استفاده برای افراد بالغ، صندوق عقب بسیار کوچک، میدان دید نه چندان خوب راننده

نتیجه گیری

بدون شک کامارو را می‌توان یک خودروی عضلانی خوب برای کسانی به حساب آورد که عملکرد خودرو در پیست را به داشتن خودرویی مناسب رانندگی روزانه ترجیح می‌دهند.

شرایط لازم برای اخذ گرین کارت آمریکا

برای درخواست گرین کارت باید شرایطی که یک واجد شرایط لازم دارد را داشته باشید. معمولا بیشتر مهاجران از طریق خانواده یا از طریق اشتغال گرین کارت دریافت می کنند. همچنین می توانید به عنوان یک قربانی سوء استفاده، یک مهاجر خاص، از طریق ثبت نام و یا از طریق درخواست پناهندگی گرین کار بگیرید.

موارد زیر اصلی ترین شرایط لازم برای دریافت گرین کارت است:

  • جزو اقوام نَسبی یا همان درجه یک یک شهروند ایالات متحده باشید. این مورد شامل همسر یک شهروند آمریکایی، فرزند مجرد زیر 21 سال یک شهروند آمریکایی یا پدر و مادر یک شهروند آمریکایی است که حداقل 21 سال سن دارد.
  • یکی دیگر از خویشاوندان یک شهروند آمریکایی باشید یا از بستگان کسی باشید که اقامت دائم قانونی ایالت متحده آمریکا بر اساس خانواده را دارد.
  • نامزد یا فرزند نامزد یک شهروند آمریکایی باشید.
  • یک کارگر یا سرمایه گذار مهاجر باشید یا پزشکی باشید که به خاطر منافع ملی از حقوق خود چشم پوشی کرده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.