معرفی ماشین ایتالیایی فراری F8 + فیلم

سایت تخصصی تعمیرات خودرو و معرفی خودرو های دیزل

معرفی ماشین ایتالیایی فراری F8 + فیلم

۱۰۳ بازديد


ماشین فراری F8 که نام کامل‌تر آن (Ferrari F8 Tributo) است. ادای احترام به تمام ابرقدرت‌های بزرگ با موتور 8 سیلندر V-شکل است که در طول سال‌ها با مدل‌های متفاوتی چون F40، F430 و 458 توسط فراری ساخته‌شده‌اند.

فراری F8 نه‌تنها زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. بلکه از قوی‌ترین موتور 8 سیلندر 3900 سی‌سی برخوردار است. این موتور 710 اسب بخار قدرت دارد. ممکن است فراری F8 از فراری 488 پیستا آرام‌تر باشد اما ‌یک ماشین برای استفاده روزانه است.

روند تکاملی 458 بسیار طولانی شد؛ و حال در مرحله‌ای هستیم که جانشینان فوق‌العاده‌ای وارد بازار می‌شوند.
بهتر است بگوییم، فراری F8 جایگزین فوق‌العاده 488GTB است؛ که به دلیل عملکرد فوق‌العاده و ظاهری بسیار زیبا موردستایش همگان قرار گرفت.

این ‌یک مبارزه‌ی قوی با موجوداتی چون مک لارن 720S و لامبورگینی آونتادور است.
فراری F8 با داشتن توانی بیش از 700 اسب بخار و طراحی بدنه‌ی زیبا، از هر یک از همتایان قبلی خود تواناتر است؛ که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

بدنه زیبای ماشین فراری F8

شرکت فراری حتی در بدترین روز هم می‌تواند اتومبیل‌هایی طراحی کند که احساسات را برانگیخته کند. فراری F8 هیچ مشکلی برای قانع و راضی کردن مردم نخواهد داشت. زیبایی این ماشین در جهان پذیرفته‌شده است.

چراغ‌های افقی جلو، زیبایی این ماشین را دوچندان می‌کند. ترمزهای جدید و ورودی‌های خنک‌کننده برای افزایش جریان هوا بهبود یافته‌اند. اسپویلر عقب به‌طور هنرمندانه‌ای طراحی‌شده‌ است. مانند سایه‌بان بالای لامپ‌های دوقلوی عقب قرارگرفته است؛ و شاهد انعکاس زیبای نور آن‌ها است.

طول فراری F8؟

ماشین فراری F8 با داشتن یک موتور میانی متوسط و پهن مانند هر سوپر کار در تلاش است که وزن خود را کم کند تا بتواند شتاب خوبی بگیرد؛ طراحان، دائم در حال رژیم دادن این ابر خودروها هستند. تا هرچه بیشتر لاغرتر شوند؛ اما این موتورهای چاق‌و‌چله سبب می‌شوند که وزن این دردانه‌ها به حد کافی کم نشود.

طول فراری F8 حدوداً 4.5 متر و پهنای آن حدود 1.5 متر است. به لطف ارتفاع یک متر و 200 سانتی‌متر فراری F8 سوارشدن و هم پیاده شدن از این ماشین کمی سخت است و سبب کمردرد و پادرد می‌شود. حیف شد که این مشکل را دارد وگرنه همین فردا قصد خرید یک مدل از این فراری زیبا را داشتم.

طول فراری F8

اصلاً چه عیب دارد. آرزو کردن خیلی هم خوب است. پرواز فکر و آرزوها است که انسان‌ها را به جایگاه‌های بالا می‌رساند. مانی خوش‌بین، هم‌وطن خودمان چگونه توانست دارای یکی از بزرگ‌ترین گالری‌های ماشین در جهان شود. او به حدی پولدار شده است که، شرکت بوگاتی یک ماشین شیرون اختصاصی برای او طراحی کرده است. به نام بوگاتی شیرون هرمس.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ماشین‌های بوگاتی این مقالات را در وبلاگ واسط کالا به شما پیشنهاد می‌دهیم.

ماشین فراری F8 چند کیلویی؟

از قرار معلوم فراری F8 فردی بااراده است و توانسته وزن خود را به میزان قابل‌توجهی پایین و به عدد 1330 کیلوگرم برساند.

مهندسان با استفاده از موادی چون فیبر کربن و پلی کربنات توانستند کمک بزرگی در کاهش وزن فراری F8 داشته باشند.

قرمز، زیباترین رنگ برای فراری F8

گذشت آن روزهایی که فراری تنها به رنگ قرمز و زرد بود. حالا فراری در انواع رنگ‌هایی براق و مات می‌توان یافت. فراری F8 را می‌توان در 28 رنگ سفارش داد. اگر از ما بپرسید همان قرمز را خواهیم گفت؛ و رنگ قرمز را برای فراری انتخاب می‌کنیم. اگر انزو فراری هم زنده بود، او هم قرمز را انتخاب می‌کرد. دلیلش این است که فراری یک پرسپولیسی پر و پا قرص است.

قرمز، زیباترین رنگ برای فراری F8

فراری F8، فرزند پرافتخار خانواده

اگر انزو فراری در قید حیات بود، از داشتن چنین فرزندی به خود می‌بالید. F8 فرزند نمونه‌ی خانواده‌ی فراری خواهد شد. برعکس این مَثَل که می‌گویند بچه هم بچه‌های قدیم و یا رفیق هم رفیق‌های قدیم!
اینجا باید گفت ماشین هم ماشین‌های جدید!
ماشین‌های فراری جدید قابل‌مقایسه با مدل‌های کلاسیک نیستند. ماشین فراری F8 معنای جدیدی به سوپر کار بخشیده است.

تنها چیزی که می‌توانیم تائید کنیم این است که یک جابجایی جزئی در دریچه‌ی گاز شما را به صندلی می‌چسباند؛ شما هیجان واقعی را تجربه خواهید کرد.

ترکیبی از وزن کم و موتور قدرتمند V-شکل که فراری تولید کرده است. فراری ادعا می‌کند این ماشین تنها در مدت 2.9 ثانیه سرعتش به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. درواقع صفرتا صد فراریF8 ،2.9 ثانیه است.

همچنین صفرتا 200 این ابر خودرو 7/8 ثانیه است.
جالب است بدانید که، این پسر شرور قادر است سرعت خود را به 339 کیلومتر بر ساعت برساند.

موتور و گیربکس

موتور این ماشین نشان از رابطه‌ی عاشقانه و طولانی فراری با موتور 8 سیلندر V- شکل دارد. موتور 3.9 لیتری جفت توربو V8 که در پشت آن پوشش Lexan پوشانده شده است، 710 اسب بخار قدرت را با سرعت 8000 دور در دقیقه تولید می‌کند.

چه کسی گفت موتورهای توربوشارژ نمی‌توانند دوباره زنده شوند؟ این موتور به‌طور رسمی قدرتمندترین موتور V8 برای خودروی سری غیره ویژه است که تاکنون توسط فراری تولید شده است و نه‌تنها چون جواهر در تاج فراری است، بلکه در جوایز بین‌المللی موتور سال 2016 تا 2018 نیز موفق به دریافت جایزه بهترین موتور شد.

هندلینگ و رانندگی با ماشین فراری F8

فراری F8 با داشتن قدرت بیشتر، وزن کمتر و بهبود آئرودینامیک شبیه به یک ماشین مسابقه عمل می‌کند.
در کل واضح‌تر و پویاتر عمل می‌کند. کیفیت سواری این ماشین در شهر راضی‌کننده است. حتی در سرعت‌های پایین احساس راحتی بی‌نظیری را به راننده منتقل می‌کند.

در بزرگراه به لطف سیستم قابل تنظیم تعلیق، رانندگی عالی را به‌خوبی تجربه خواهیم کرد.

هندلینگ و رانندگی با ماشین فراری F8

آیا می‌دانید شرکت خودروسازی فراری قصد دارد بین سال‌های 2022 تا 2024 خودروی شاسی بلند خود را به بازار عرضه کند؟ جهت اطلاع بیشتر خواندن مطلب زیر را از دست ندهید:

فراری شاسی بلند

فضای داخلی

فضای داخلی فراری F8 ظاهراً تفاوت چندانی با مدل‌های دیگر ندارد؛ اما کلیه امکانات مدرنی که انتظار می‌رود را دارد. ترکیب زیبایی از سوئیچ‌های سنتی و نمایشگرهای دیجیتال مشاهده می‌کنیم. این‌یکی از بهترین طراحی‌های فضای داخلی فراری است.

فرمان جدید ما را به یاد فراری 812 سوپر فست می‌اندازد؛ اما فرمان جدید راحتی بیشتری دارد و کلیه‌ی کنترل‌های روی فرمان به‌آسانی قابل‌استفاده هستند.

من عاشق آن نمایشگر جلوی مسافر هستم؛ که قابلیت پیمایش، سرعت و سایر اطلاعات را ارائه می‌دهد. دیگر قرار نیست سر خود را خم کرده تا متوجه سرعت ماشین شویم؛ و البته راننده دیگر نمی‌تواند سرعت دقیق را از مسافر پنهان کند.

صندلی‌های استاندارد راحت هستند اما ازنظر ظاهری بیشتر از صندلی‌های یک سوپر اسپرت مناسب هستند.
فضای داخلی این ماشین با ترکیبی از آلومینیوم، چرم و الیاف کربن به زیبایی آراسته‌شده است وبا 15 رنگ زیبا ارائه می‌شود.

امکانات

برخلاف اتومبیل‌های راحتی، مانند کیا، ماشین فراری F8 از ویژگی‌های استاندارد یا حتی اختیاری برخوردار نیست. شما فقط به‌اندازه نیاز روزانه می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید و این کاملاً مناسب با فراری است. فراری مجموعه صندلی‌های چرمی راحت و سیستم تهویه مطبوع را به راننده و مسافر ارائه می‌دهد.

کنسول مرکزی تنظیمات انتقال را در خود جای داده است و صفحه‌نمایش جلوی مسافر به آن‌هایی که به‌اندازه کافی خوش‌شانس هستند. بنابراین مسافر می‌تواند عملکرد راننده و ماشین را زیر نظر داشته باشد. تجربه رانندگی در جاده به لطف یک سیستم تعلیق تطبیقی، صاف و ابریشمی است و جاده پیش رو توسط مجموعه چراغ‌های جلو روشن می‌شود.

اخل فراری F8

در سال 2019 488GTB به دلیل مسئله سیستم سوخت فراخوانده شد که در آن جداکننده بخار سوخت باعث نشتی شده بود، اما این مشکل در مدل‌های F8 مرتب شده است.

شرکت فراری، F8 را با تعدادی برنامه تعمیر و نگهداری، متناسب با نیاز راننده، بهترین مراقبت از این اسب دل‌نشین را پوشش می‌دهد.

برنامه تعمیر و نگهداری عمومی ارائه‌شده توسط فراری هفت سال اول زندگی F8 را شامل می‌شود و شامل قطعات اصلی جایگزینی، روان کننده‌ها، روغن‌موتور و مایع ترمز است. شما می‌توانید این طرح را تا 15 سال تمدید کنید و در صورت تقاضا برنامه‌های کمک در کنار جاده تا پایان عمر وجود دارد.

ایمنی ماشین فراری F8 چگونه است؟

رانندگی با اتومبیلی که در کمتر از 3 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و از طرفی به حداکثر سرعت 339 کیلومتر در ساعت برسد، می‌تواند به‌راحتی شما را دچار دردسر بزرگی کند؛ و فرد امیدوار است که فراری به همان اندازه که روی قدرت و عملکرد وقت می‌گذارد بر روی ایمنی خودرو نیز وقت صرف کند.

متأسفانه ما دقیقاً نمی‌دانیم که فراری F8 چقدر ایمن است؛ زیرا توسط سازمان‌های ایمنی خودرو (NHTSA یا IIHS) بررسی نشده است.
این مؤسسات از کشتن اسب‌های وحشی و حیوانات عجیب‌وغریب خودداری می‌کنند؛ زیرا تست‌های این نوع ماشین‌ها هزینه‌های بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت.
اما ما به‌اندازه‌ی کافی به فراری اعتماد داریم و میدانیم که این اسب نجیب در صورت بروز یک تصادف جدی، سرنشینان خود را کاملاً ایمن نگه می‌دارد.

برخلاف سایر شرکت‌ها، فراری در مورد ویژگی‌های ایمنی اتومبیل‌های خود دروغ‌گوی قهاری نیست. تنها اصول اولیه مانند ترمز ABS، دوربین معکوس و چهار کیسه هوا را دریافت می‌کنید؛ مانند بسیاری از سوپر موتورهای دیگر، این موتور به‌گونه‌ای طراحی ‌شده است که در صورت بروز یک تصادف جدی از اتومبیل جدا شود تا از صدمات و مرگ ناشی از آتش‌سوزی جلوگیری کند.

سیستم پیشرفته کنترل کشش در این عضو خانواده فراری یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است و به راننده این امکان را می‌دهد تا بهترین جزئیات خودرو ازجمله زاویه لغزش را تنظیم کند.

آیا فراری F8 ماشین مناسبی است؟

فراری در سال‌های اخیر به‌طور مداوم در حال تولید سوپر اسپرت‌های V8 با موتور وسط است که در صدر بیشتر اخبار و روزنامه‌ها به‌عنوان بهترین خودروهای رانندگی جهان قرار دارد. فراری 458 معیار سوپر اسپرت‌های مدرن را در سال 2009 تغییر داد و جایگزین F430 شد.

از آن زمان، خودروهای سری 4 فراری، باگذشت زمان، تیزتر، سریع‌تر و راحت‌تر می‌شوند. فراری F8 در رأس آن تحول قرار دارد و تقریباً بهتر از 488GTB است که از هر نظر جایگزین بهتری برای آن شده است.
این همچنین دارای حقایق بسیار جالب و فریبنده‌ای است که قدرتمندترین تولیدی از نوع V8 است که تاکنون ساخته‌شده است و دارای قدرت 710 اسب بخار و گشتاور 568 پوند فوت است. همه‌چیز در F8 عالی است، ازجمله آئرودینامیک، تنظیم سیستم تعلیق، طراحی داخلی و موتور.

یا فراری F8 ماشین مناسبی است؟

مک لارن 720 ممکن است سریع‌تر باشد، اما به‌پای فراری F8 نخواهد رسید.

قیمت؟!

رانندگی با سرعتی هیجان‌انگیز نیازمند صرف هزینه‌ی هنگفتی است. با قیمت وحشتناک دلار در ایران بهتر از قیمت صحبت نکنیم. البته برندهایی امثال بوگاتی و فراری خود به‌تنهایی قیمت‌های بالایی دارند. همچنین با قیمت بالای دلار دیگر با اعداد 12 رقمی روبرو می‌شویم.
قیمت فراری F8 حدود 5 میلیارد و 500 میلیون تومان است؛ که در برابر خودروهای بوگاتی و گران‌ترین ماشین‌های جهان بسیار ناچیز است. شما فکر می‌کنید گران‌ترین ماشین جهان چیست؟ قیمت آن چقدر است؟ برای پیدا کردن جواب این سؤال‌ها مطالب زیر سر بزنید. مطمئن باشید که پشیمان نمی‌شوید.

گرانترین ماشین‌های جهان

بوگاتی لاویتور

بوگاتی رونالدو

به پایان یکی دیگر از مقالات ماشین‌های فراری رسیدیم. امیدوارم لذت برده باشید. برای خرید و فروش وسایل نو و دست دوم خود و همچنین معرفی کسب و کار خود به سایت واسط کالا یا اپلیکیشن واسط کالا مراجعه کنید. واسط کالا به شما کمک می کند تا ماشین موردعلاقه‌ی خود را با پایین‌ترین قیمت پیدا کنید.

بهترین جاذبه های گردشگری ایتالیا

برای اینکه بتوانید طی مدت اقامتتان در ایتالیا برنامه ریزی مناسبی برای سفرتان داشته باشید ما یک لیست ۲۰ تایی از بهترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا آماده کرده ایم که مطمئنا ایده های خوبی برای تعیین مقصد سفرتان به شما می دهد.

خیلی خب! فکر می کنید بهترین نقطه کشور ایتالیا کجاست؟ رم؟ ساحل آمالفی؟ جزیره کاپری؟ جزیره سیسیل؟ یا یک جای دیگر به غیر از اینها؟

۲۰ مورد از بهترین جاذبه های دیدنی ایتالیا:

۱-رم (Rome) : پایتخت

کارمان را با رم، پایتخت کشور ایتالیا شروع می کنیم. با اینکه رم یا همان Eternal City هر سال میلیون ها توریست را به خودش جذب می کند اما بر خلاف تصورتان این شهر، توریستی ترین شهر ایتالیا نیست. در واقع شهرهای فلورانس و ونیز نسبت به رم هر دو توریست ها و گردشگرهای بیشتری دارند.

رم نه تنها شهری زیبا و دیدنیست بلکه مزیت خوبش این است که با پیاده روی کردن می توانید از جاذبه های آن دیدن کنید. رم پر از بناهای باستانی و تاریخی، میادین و موزه های زیبا برای بازدید است. مکان هایی که حتما باید آنها را ببینید عبارتند از:

  • آمفی تئاتر کلوسئوم (The Coliseum)
  • فروم رم (The Roman forum)
  • پانتئون (The Pantheon)
  • چشمه تروی (Trevi Fountain)
  • میدان ناوونا (Piazza Navona)

اگر به رم رفتید به شهر واتیکان هم سری بزنید و جاذبه های زیر را از دست ندهید:

  • میدان سنت پیتر (Saint Peter’s Square)
  • بزرگترین کلیسای جهان، کلیسای سنت پیتر (Saint Peter’s Basilica)
  • کلیسای سیستین و اثر معماری معروف میکل آنژ با عنوان داوری نهایی (The Last Judgement)
  • همه موزه های موجود در واتیکان
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.